Des d’aquesta setmana l’EFMR.cat disposa dels seus primers continguts publicats a Spotify i activa, així, una nova plataforma per difondre els espais elaborats pels professionals i col·laboradors de l’emissora. L’aposta, impulsada per l’Espluga Audiovisual, pretén facilitar l’escolta en dispositius mòbils i apropar-se a nous públics. S’hi publicaran certs continguts de la graella de programació que s’iniciarà el 12 de setembre, però també espais ideats especialment per a aquest nou entorn digital i les xarxes socials.

Ja fa anys que l’Espluga FM Ràdio permet als oients escoltar tots els programes a la carta a través del portal web i, de fet, aquest servei propi va sumar la temporada passada més de 15.000 reproduccions. En qualsevol cas, l’activació de l’espai a Spotify vol ser un pas més i complementari a EFMR.cat. En aquest sentit, a la plataforma de música i podcasts s’hi publicaran només els programes o extractes que més s’adeqüin als nous consums, mentre que al web s’hi podran trobar tots els continguts emesos.

ÀUDIO: El president de l’Espluga Audiovisual, Gerard Bosch, resumeix l’objectiu de l’aposta

Per començar, descoberta d’empreses i patrimoni

A Spotify ja estan disponibles els primers àudios. Inicialment, a l’espera de l’inici de la 39a temporada de ràdio, s’han pujat a la plataforma les primeres 10 entregues de «Pugem la persiana«, una secció de l’Altaveu en la qual es dediquen uns 10 minuts a conèixer un establiment o empresa de l’Espluga de Francolí a través de la conversa de la Laia Molné amb els seus propietaris o responsables. En les pròximes setmanes, s’hi podran trobar la resta de capítols emesos els darrers mesos i que permeten copsar el teixit empresarial del municipi.

L’altre podcast que s’ha activat és el «Museofònics» de Damià Amorós. D’entrada, ja es poden escoltar les edicions especials del Festival Espais Vius d’Art i del Dia Internacional dels Museus. A més, el mateix canal incorpora les 6 edicions de l’espai «Al Costat de Casa» que destaquen un element patrimonial o artístic de la Conca de Barberà.

La plataforma s’anirà nodrint de nous continguts i suposarà un canvi en la concepció de determinades propostes audiovisuals. L’Espluga Audiovisual intentarà obrir la porta a noves propostes pensades, especialment, en el llenguatge i ritme dels podcast, sense renunciar però a la producció de proximitat i estretament vinculada amb el territori.