El Ministeri de Transports i Mobilitat preveu invertir 130 milions d’euros en nou accessos a les autopistes AP-7 i AP-2 a la demarcació. Entre els punts destacats es troba la creació d’un nou accés a l’AP-2 a Vimbodí amb una inversió de quatre milions d’euros.

Aquesta és una reclamació que s’havia reactivat a la comarca des del cessament del pagament de les autopistes. El mes d’octubre de l’any passat alcaldes de Vimbodí, Vilanova de Prades, Vallclara, Omellons i Tarrés ja es van reunir per reclamar aquesta connexió. Per connectar l’AP-2 amb l’N-240, es crearan dues rotondes a l’altura del pas de les dues vies pel municipi de Vimbodí.

Plànol del projecte de connexió de l’AP-2 i l’N-240 a Vimbodí (Imatge. Cedida)

Un enllaç al túnel del coll de Lilla

D’altra banda, s’ha ratificat la intenció de connectar el túnel del coll de Lilla amb l’autopista a Montblanc, una reclamació que el consistori montblanquí també havia demanat en diverses ocasions per evitar embussos a la zona. Són més de 28 milions els que podrien arribar a Montblanc per allargar l’autovia A-27 fins a l’AP-2. Es tracta d’una actuació més a llarg termini.

Entre la resta de projectes presentats a la demarcació es troba un pressupost de 10 milions per connectar l’A-7 amb l’AP-7 al Mèdol, complementant l’actual rotonda de la Mora. També es planteja un nou enllaç a Ferran. Aquest, molt més complex, podria arribar als 50 milions. Entre tots dos punts hi ha només mig quilòmetre.

El Ministeri de Transports i Mobilitat també es planteja nous accessos a Roda de Berà, l’Hospitalet de l’Infant, el Vendrell i Banyeres del Penedès. Sobre la taula hi ha la possibilitat d’estudiar connexions al Montsià i a Bellisens.