Les escoles rurals de la Conca de Barberà també han iniciat un curs atípic que va començar no fa més de dues setmanes. Durant aquests dies a les ZER Conca de Barberà i les ZER Poblet ja s’han començat a implementar nous mètodes per poder dur a terme les mesures de seguretat, des d’eines tecnològiques fins a classes a l’exterior per evitar el contacte.

Un dels canvis més significatius per aquesta modalitat d’escola ha sigut el fet d’haver de crear grups estables, ja que són escoles de 20, 30 o 40 alumnes, les més petites, i habitualment moltes activitats les realitzaven tots junts. La directora de les ZER Conca de Barberà, Anna Maria Bonell, admet que aquest ha sigut un dels passos més complicat.

ÀUDIO: La directora de les ZER Conca de Barberà, Anna Maria Bonell, explica com s’han realitzat els grups estables

Una de les característiques de les escoles rurals són els professors especialistes itinerants, una figura que no ha desaparegut tot i els canvis en la normativa. Professors de música, gimnàstica i altres especialitats segueixen visitants els diversos centres de la seva ZER, mantenint totes les mesures de seguretat i amb un ús habitual del gel hidroalcohòlic.

A més, classes com les de música o altres especialitzats es realitzen habitualment a l’exterior per afavorir que els infants puguin realitzar les activitats amb menys restriccions.

ÀUDIO: La professora de gimnàstica de la ZER Poblet, Natàlia Cabeza, destaca la importància dels professors especialistes itinerants

Una altra característica d’aquest tipus d’escoles és que en la majoria de casos no ha estat necessari realitzar entrades esglaonades, ja que el nombre d’alumnes és tan reduït que no hi ha grans aglomeracions a les hores d’entrar i sortir del centre. El mateix succeeix al patí, ja que els grups estables gaudeixen d’àrees més grans per poder jugar. Uns avantatges que, segons l’Anna Maria Bonell, no tenen escoles més grans.

ÀUDIO: Anna Maria Bonell admet que les escoles rurals tenen alguns avantatges en la situació actual

Un altre dels temes que ha afectat les ZER de la comarca ha sigut la tecnologia, tot i que en un inici admeten, el nou ús de webs i aplicacions va significar un canvi molt brusc, ara asseguren que s’han implementat a les classes, serveixen com una ajuda i inclús s’espera mantenir-les en un futur, quan la situació normalitzi completament.

ÀUDIO: Natàlia Cabeza assegura que les noves plataformes són de molta utilitat al professorat