El grup de l’oposició, Som Espluga, ha apuntat que la disminució de visitants als museus de l’Espluga es deu, entre d’altres, a una mala promoció dels atractius turístics del municipi. La formació considera que «el nou patronat de turisme encara està a les beceroles» i per revertir la dinàmica és necessaria la difussió i el treball conjunt entre els ens públics i els privats.

Som Espluga reconeix l’afectació de la situació política en les dades turístiques del 2017 i valora que la disminució de visitants a la Cova aquest any passat hagi estat només d’un 3%, però remarca la pèrdua sostinguda de visitants d’aquest espai després de la nova museïtzació del 2012 i la poca afluència de públic a la Ruta Templera i Hospitalera.

La Cova ha passat de 57.614 visitants el 2016 als 47.522 d’aquest 2017. Jordi Miró, cap de l’oposició, ha manifestat a l’EFMR que la inversió en tecnologia punta de la Ruta Templera difícilment es podrà amortitzar a curt termini amb poc més de 1.000 visitants anuals i lamenta que no s’aprofités prou la inauguració a càrrec del president Carles Puigdemont per promocionar l’equipament.

ÀUDIO| Jordi Miró: «La Ruta Templera no acaba d’arrancar»

Jordi Miró planteja que l’Espluga necessita una promoció global adequada i que es podrien implementar ofertes conjuntes de diverses propostes turístiques, per davant de la promoció individual dels museus, acció que consideren que s’està efectuant ara mateix.

ÀUDIO: Jordi Miró planteja que s’hauria de fer una promoció global de l’Espluga

L’Espluga ha tancat el 2017 registrant una disminució del 5,67% del nombre de visitants als museus del municipi, un 1,96 % menys pel que fa només als museus municipals. En total, 72.384 persones han visitat algun dels equipaments turístics de l’Espluga. Malgrat el descens, l’equip de govern manté que s’ha evitat una caiguda superior com la que s’ha registrat en altres punts de Catalunya.

ÀUDIO: Miró considera que es podrien fer ofertes conjuntes de diferents serveis

Balanç dels visitants del 2017 als museus de l’Espluga