El carnet de la Ruta del Cister s’ha renovat aquest any amb un nou format. Aquest model d’entrada que permet visitar els monestirs de Poble, Vallbona i Santes Creus de forma conjunta porta en actiu des del 2014, però ara ha patit diverses modificacions per adaptar-se als usuaris.

El canvi més destacat és que la seva vigència augmenta d’un a dos anys, d’aquesta manera els visitants tindran 48 mesos per poder visitar els tres monestirs per 15 euros, un preu que també augmenta lleugerament en comparació a anys anteriors. A més, per primera vegada des de la seva creació l’entrada es podrà adquirir online i un cop s’acudeixi a la visita es farà entrega del nou carnet, en el qual hi són presents els tres monestirs.

ÀUDIO: El Cap de l’àrea de Programes Públics de l’Agència Catalana del Patrimoni Cultural, Damià Martínez, destaca els principals canvis del carnet 

La renovació va de la mà amb la nova campanya ‘Com una reina, com un rei’ que al·ludeix al fet que als tres monestirs, d’estil cistercenc, hi són enterrats els reis de la Corona d’Aragó. Amb aquesta campanya es vol fomentar la visita a aquest triangle patrimonial durant els mesos d’estiu. A la vegada, es vol traslladar al visitant la garantia de seguretat i confort de les visites que significa aquest turisme tranquil, de proximitat, no massificat i en família.

Durant aquesta temporada d’estiu els monestirs també recuperen activitats com ‘La Pedra Parla’ o la interpretació del Quartet Teixidor a Santa Maria de Vallbona, així com el primer Festival Jordi Savall al Reial Monestir de Santes Creus.