El Ministeri de Transport, Mobilitat i Agenda Urbana ha tret a licitació el contracte per redactar el projecte de traçat i construcció del darrer tram de l’autovia A-27, que ha d’unir Lilla amb l’AP-2 a Montblanc. El pressupost de licitació és d’1,1 milions d’euros.

Aquest darrer tram permetrà enllaçar el final del túnel del Coll de Lilla amb l’AP-2 a Montblanc. Es tracta d’un tram d’uns 5,5 quilòmetres. El projecte inclou reconfigurar l’enllaç entre la N-240 i l’A-27 i l’AP-2 a Montblanc per facilitat la transferència de trànsit entre les dues carreteres. Segons el mateix Ministeri “la configuració actual de la carretera no serà apropiada després de l’augment de trànsit que previsiblement es produirà amb l’alliberament del peatge de l’autopista, aquest mes de setembre”.

De fet, ja aquest passat cap de setmana, es van veure llargues cues de vehicles en aquest tram de carretera, tot i no estar acabat encara el túnel del Coll de Lilla. L’alcalde, Josep Andreu, ja va avisar fa setmanes que no fer aquest tram de seguida el convertiria en un coll d’ampolla, sobretot els mesos d’estiu.

Així, el tram de N-240 fins a Montblanc es convertirà en autovia, i contempla com a punt singular l’encreuament de les vies de l’AVE amb un pas inferior.