Després de l’aprovació el passat 25 de novembre de la Carta de Paisatge de la Conca de Barberà per part del Consell d’Alcaldies de la Conca de Barberà, l’entitat ja ha decidit iniciar les accions relacionades amb aquesta implantació amb l’activitat per escoles ‘Paisatges Transgeneracionals’.
Aquesta activitat permet analitzar les diferències, els canvis i les transformacions que ha tingut el paisatge; i poder arribar a fer la reflexió de com conservar-lo, protegir-lo i gestionar-lo. S’ha preparat una metodologia senzilla i oberta perquè cada centre pugui adaptar-la i aplicar-la segons la seva realitat.
Els objectius principals d’aquesta actuació són conèixer les característiques dels passatges de la comarca, aprendre a descriure i expressar-lo, diferenciar els diferents paisatges de la Conca, conèixer les unitats de la Carta de Paisatge, treballar els elements característics de cadascuna d’aquestes unitats, crear i enfortir el vincle dels més petits amb el medi natural i sensibilitzar-los respecte al medi ambient i tot el que implica.
Aquest material pedagògic ja s’ha posat a disposició de les escoles de la comarca perquè puguin ensenyar els valors que recull la Carta de Paisatge, en la qual es contempla la realització d’un programa complet de gestió en el que es concretin accions com l’esmentada per a conscienciació i el coneixement sobre el paisatge a la comarca.