La dotzena edició del festival de Playmobil que se celebra a Montblanc ha tingut un primer cap de setmana amb molta activitat i gran presència de visitants. Segons l’Oficina de Turisme de Montblanc més de 5.800 persones han gaudit del primer cap de setmana de Clickània al recinte de Sant Francesc de Montblanc.

La valoració ha tornat a ser molt bona i els diorames exposats han captivat els visitants per la qualitat, la varietat i la complexitat temàtica de la majoria dels muntatges. L‘exposició dedicada al seguici popular de Montblanc era una de les principals novetats de l’edició d’enguany i ha despertat comentaris molt satisfactoris tant pels visitants com pel públic local vinculat afectivament amb els elements que omplen la plaça Major sempre que Montblanc es vesteix de festa.

Precisament el dissabte hi va haver major presència folklòrica, ja que tingué lloc la cinquena trobada de Gegants i Nanos centenaris. Des de l’any passat es fa coincidir amb Clickània i el públic ho agraeix molt. Joaquim Queralt, tècnic de Turisme de Montblanc, parlava a l’EFMR.cat del gran volum de gent.

Clickània 2019 (Imatge: Pep Morató)

ÀUDIO: Joaquim Queralt, tècnic de Turisme de Montblanc, explicava com ha arrencat el festival

Com cada any, al llarg del cap de setmana s’ha observat una assistència fluïda i continuada d’un públic familiar i de proximitat: del Camp de Tarragona, les Terres de l’Ebre, l’àrea metropolitana de Barcelona, el Penedès, la Catalunya Central i la plana de Lleida.

El proper cap de setmana els visitants tornaran a viure una experiència ideal per fer en família o amb amics. Exposicions, espai de venda, jocs, demostracions, tallers, concurs del click amagat, sortejos, concurs de diorames, visites a la muralla i entrada al Museu del Pessebre de Catalunya. El dissabte al migdia, el vermut solidari Projecte Júlia’s, i el diumenge al migdia l’actuació d’elements del seguici petit de Montblanc.

GALERIA D’IMATGES DEL PRIMER CAP DE SETMANA DE CLICKÀNIA