L’Oficina de Turisme de Montblanc va tancar l’any 2017 amb més de 18.000 a la seva comunitat virtual a través de les diverses xarxes socials que gestiona amb la marca Montblanc Medieval.

L’any 2014 es va iniciar una aposta decidida per les xarxes socials com a mitjà de relació amb possibles visitants i, a la vegada, com a element d’interacció directa i efectiva amb un públic ampli configurat per convilatans, turistes que han estat al municipi i futurs visitants que encara no han pres la decisió d’anar a Montblanc.

En tancar el 2017, un any més, Facebook torna a ser la xarxa on hi ha un major nombre de seguidors, amb 11.880, a Instagram 3.367 i a Twitter 2.825. Aquestes són les tres xarxes on es treballa més intensament, amb publicacions cada dia de l’any i una intensa relació amb els usuaris. L’activitat a través de Google+, Pinterest i Youtube és molt menor.

Facebook
La pàgina de Facebook de Montblanc Medieval va acabar l’any amb 11.880, amb un increment de més de 2.500 seguidors al llarg de l’any propiciat, en part, per les campanyes de promoció selectives coincidint amb els grans esdeveniments que se celebren a Montblanc. Cada dia sense excepció hi ha una salutació de bon dia als seguidors. S’utilitza una imatge triada a Instagram entre totes les que es comparteixen amb l’etiqueta #montblancmedieval. Són imatges que reflecteixen l’actualitat: celebracions, festes, elements meteorològics, paisatges i, òbviament, patrimoni monumental. Cada mes se’n fan reculls i es convida als usuaris a votar-les. Precisament aquests dies es fa la tria de les millors imatges de l’any 2017.

Instagram
A la xarxa de les imatges per excel·lència l’evolució del compte de Montblanc Medieval ha estat molt positiva. Aquest compte, estrenat el maig de 2016 ha passat de 2.026 a 3.381 seguidors al llarg de l’any 2017.

Durant l’any, les 381 fotografies compartides han acumulat més de 110.000 «m’agrada», i s’ha arribat a una mitjana diària de més de 350 per foto.

Cada matí es publica una foto que mostra els atractius del municipi. Fotos de Montblanc, la Guàrdia dels Prats, Lilla, Prenafeta i Rojals, de patrimoni, de paisatges, detalls, panoràmiques, festes, esdeveniments, gent… Les imatges pretenen inspirar els seguidors i que es converteixin en un reclam per decidir fer una visita. Totes han estat realitzades per l’equip de l’Oficina de Turisme. L’Oficina de Turisme promou l’ús de l’etiqueta #montblancmedieval per tal de projectar imatge de marca de la destinació. En estrenar-se el primer compte l’agost de 2013 hi havia 289 fotografies amb aquesta etiqueta, actualment supera de llarg les 29.800 imatges compartides pels instagramers. D’aquestes fotos cada dia se’n selecciona una que serveix per dir bon dia des de la pàgina de Facebook.

Twitter
El 2015 es va iniciar un impuls específic d’aquest canal que en el darrer any s’ha dinamitzat molt. S’ha acabat l’any amb 622 publicacions (a l’abril 59), 767.900 impressions (104.000 a l’octubre), i 18.050 visites (2.173 a l’octubre).

Es va acabar l’any amb 2.825 seguidors, amb un increment al llarg de l’any de 423. El perfil dels seguidors és clarament de proximitat, amb un 70% de catalans, el 54% són dones, i les franges d’edat principals són dels 25 als 34 anys (37%) i dels 35 als 44 (30%).