Les façanes d’alguns comerços de la Conca de Barberà llueixen un cartell per reclamar el nom del seu establiment o propietaris i evitar els microracismes que es deriven en anomenar ‘xino’ o ‘paki’ a un supermercat o basar. Els cartells s’han personalitzat per cadascun dels comerços afectats.

ÀUDIO: El propietari del Supermercat Espluga de Francolí, Khuran Shahzad, parla d’aquest canvi

ÀUDIO: La tècnica del Consell Comarca, Marta Civit, explica la necessitat d’aquests cartells

Aquest és un projecte impulsat pel Servei d’Atenció a les Persones Immigrades, Emigrades i Refugiades del Consell Comarcal de la Conca de Barberà. La iniciativa, anomenada #TincNom, de Laia Sánchez i Àlex Porras, consisteix a penjar cartells a la porta de negocis regentats per persones d’orígens diversos -principalment els que sovint s’esmenten pejorativament- i escriure-hi els seus noms propis, així com alternatives més adients per anomenar cada establiment comercial. 

L’objectiu és combatre els microracismes i promoure un llenguatge inclusiu i respectuós, obrint un espai de diàleg i conscienciació sobre el poder de les paraules i les accions quotidianes. Alhora, s’espera fomentar el coneixement i el respecte mutu entre les persones que viuen a la comarca.