Les dades de l’Oficina Comarcal d’Informació al Consumidor (OCIC), gestionat pel Consell Comarcal en conveni amb l’Agència Comarcal del Consum de la Generalitat de Catalunya, han extret de les xifres del 2021 un augment de les consultes tant de consumidors com l’assessorament facilitat als comerços i petites i mitjanes empreses de la comarca.

Presentat l’informe anual de consum es pot observar com durant aquest any 2021 han augmentat les consultes en un 20% amb relació als anys anteriors i han augmentat un 4% les reclamacions. El nombre d’expedients ha augmentat un 15% i per contra, el nombre de queixes i d’arbitratges han baixat entre el 75 i el 84% respectivament. Pel que fa a la resolució de conflictes en les mediacions hi ha hagut un total de 126 expedients i les reclamacions resoltes per mediació ascendeixen al 41%.

Els municipis amb major nombre de consultes han estat Montblanc, seguit de l’Espluga de Francolí i de Santa Coloma de Queralt. Els temes amb majors reclamacions han estat els relacionats amb internet, telefonia, serveis comercials i serveis financers.