Prop de 4.000 persones han passat aquest cap de setmana per Terrània, el festival internacional de ceràmica de Montblanc. Després de la suspensió de l’any passat per la pandèmia, el festival ha celebrat aquest any la seva divuitena edició. «Haver-lo pogut celebrar ja ha estat un èxit», explica Quim Queralt, de l’Oficina de Turisme de Montblanc.

ÀUDIO: El membre de l’Oficina de Turisme de Montblanc, Quim Queralt, valora la 18a edició de Terrània

Des de l’Oficina de Turisme valoren positivament la xifra de visitants, malgrat ser lleugerament inferior a anteriors edicions. També destaca la venda total per part dels ceramistes, que ha sumat 27.900 euros, uns 1.000 euros per ceramista de mitjana. Una xifra similar i fins i tot superior a altres edicions. Així, enguany Terrània ha tingut menys visitants, però aquests han gastat més.

En aquesta edició han estat 27 els ceramistes participants, menys que en altres edicions a causa de les restriccions d’espai per la pandèmia. Engany, per exemple, per garantir més espai, s’ha prescindit del país convidat que cada any ocupava una de les sales del claustre de Sant Francesc.

I el que ha estat un èxit són els tallers de ceràmica, que han omplert en totes les sessions programades. Una de les novetats ha estat el de figures de pessebre fetes amb motlle, realitzat pel Museu del Pessebre de Catalunya i els germans Castells, uns dels pocs pessebristes que queden a Catalunya en actiu. També han tingut bona acollida els tallers que s’han fet a la carpa exterior, que s’ha instal·lat enguany per garantir les distàncies de seguretat.

ÀUDIO: Quim Queralt, destaca la bona acollida dels tallers de ceràmica