La multinacional alemanya Mahle ha presentat un ERTO a la planta de Montblanc que inclou la totalitat de la plantilla fixa de l’empresa, 820 treballadors. Fonts sindicals han confirmat a TAC12 que s’estan negociant les condicions. També afectarà els treballadors temporals que no es contractaran, unes 150 persones.

El problema és que, amb la falta de subministraments del mercat xinès, no es pot garantir la productivitat ni tan sols a set dies vista. Així, cada setmana l’ERTO inclouria un nombre diferent de treballadors, segons la capacitat de feina. Aquesta setmana, per exemple, de set dies en treballaran quatre.

La flexibilitat en la producció és difícil de suportar, i a Mahle plantegen un ERTO per als cinc mesos vinents. És una de les empreses més grans de la comarca que, en els seus millors moments, ha arribat a tenir prop de 1.300 operaris. Fonts sindicals asseguren que, després de la pandèmia de la Covid, ara és la pandèmia dels xips la que està trontollant la seva rutina.

Un cop presentat l’expedient de regulació temporal, els sindicats tenen fins a la setmana vinent per negociar-ne les condicions.

1 COMENTARI

  1. Y que hacemos frente a esta noticia?
    nada? culpar a la empresa que durante mas de tres décadas a colaborado con el bienestar de muchas familias de la Conca? Pues no Sres., lo que debemos hacer es salir a la calle a pedir explicaciones y apoyar a esta empresa por el bien de tod@s.
    Si E.E.U.U y China quieren competir por ser la mayor potencia mundial, que lo hagan entre ellos y dejen al resto del mundo comer.
    Salgamos a pedir explicaciones y soluciones desde el ayuntamiento hasta el Gobierno ESPAÑOL!!! No se llenan la boca de luchar por la unidad de ESPAÑA? Pues que así sea.
    Saquemos nuestros chalecos amarillos y defendamos nuestro pan y a la empresa que nos facilita llevarlo a nuestras mesas.
    La crisis de los microchips o semiconductores no solo afecta a esta empresa, sino, también a varias empresas subcontratadas por ella, con lo cual no se esta hablando de 820 personas sino pasando del millar de trabajadores.
    Basta de que todo vale!!!
    Hago un llamamiento a la unidad y la lucha.

Los comentarios están cerrados.