La collita d’alls de Belltall d’aquesta temporada no passarà a la història, ja que ha estat d’escassa quantitat. Els productors d’all de Belltall asseguren que l’abundància de pluja de principis d’any i l’estat d’alarma ha condicionat una collita que enguany no s’ha pogut vendre per la Festa de l’All.
El que enguany no ha faltat ha estat la solidaritat entre productors, ja que un cop es van aixecar les restriccions de l’estat de l’alarma un grup de Belltall es va posar a entrecavar els alls d’altres productors, residents fora vila, una feina essencial pel bon desenvolupament de l’all.
El resultat de tot plegat ha estat d’una collita «minsa» i de menys quantitat, explica Montse Sánchez, la presidenta de l’Associació de Productors d’All de Belltall.
ÀUDIO: Montse Sánchez, la presidenta de l’Associació de Productors d’All de Belltall, explica la producció
Sense Festa de l’All a Belltall suspesa per la pandèmia
La XII Festa de l’All que s’havia de celebrar l’1 d’agost d’aquest 2020 no es va poder celebrar després que l’organització decidís suspendre-la a causa de les mesures sanitàries. Tot i això, a principis del mes d’agost els alls han estat presents al municipi, ja que es van vendre a les diferents cases dels productors, les quals han esgotat existències i n’han reservat per l’any que ve per poder-ne produir més.
ÀUDIO: Sánchez argumenta que s’han esgotat totes les forques