La Fira de Sant Vicenç ha comptat, per primera vegada, amb un espai d’informació d’empreses catalanes del sector de l’energia i les telecomunicacions. Situada a l’aparcament del supermercat Spar, al lateral del carrer Lluís Carulla, l’ANC de l’Espluga ha proposat la primera Fira de Consum Estratègic.

Durant el matí i la tarda de dissabte 26 de gener, empreses del sector energètic i de les telecomunicacions han ofert els seus productes de consum responsable i ho van fer aprofitant la proposta de l’ANC de l’Espluga en el marc de la 454a Fira de l’Espluga.

L’ANC hi va convidar companyies, cooperatives i societats que, asseguren, garanteixen l’assoliment dels seus objectius amb l’ètica professional, respecte pel medi ambient, sostenibilitat i catalanitat. «L’objectiu principal era conscienciar als ciutadans del poder que tenim a les nostres mans en funció del consum que fem, amb el que comprem i amb les empreses que contractem», ha explicat el coordinador de l’ANC de l’Espluga, Jordi Saumell. En aquesta línia, l’entitat independentista va plantejar l’esdeveniment també com a eina per afeblir aquella branca de l’estat (l’Ibex-35) que, ha expressat Saumell, «fa un any va intentar fer caure el nostre govern i la democràcia del país».

En aquest espai hi va participar WiCat, Opcions, Fent País, CoopCamp, MutuaCat, Factor Energia, Catgas, Aspiwifi i petrolis independents. D’altra banda, a la una del migdia es va celebrar una tertúlia amb Jordi Nadal, membre de l’equip de treball del Consell de la República, per fer explicar els objectius d’aquesta nova organització.

ÀUDIO: Crònica de la Fira de Consum Estratègic 

Segons el responsable de l’ANC local, el balanç que es fa de la Fira és bo i Saumell creu que «l’objectiu s’ha complert perquè molta gent va demanar molta informació». Ara esperen que es materialitzi amb nous usuaris per a les empreses i cooperatives. Mentrestant, la iniciativa es valorarà des de l’ANC de la Conca de Barberà per analitzar si es pot traslladar l’experiència a altres punts de la comarca.

Fira de Consum Estratègic a l’Espluga de Francoli (Imatge: Pep Morató)