La Ruta del Cister ha estrenat aquest febrer una marca gràfica renovada amb el restyling del logotip i del símbol. El llançament de la nova identificació visual es deu a la celebració de l’Any del Turime Cultural.

La nova marca de la Ruta del Cister manté l’essència de l’anterior però adapta el seu disseny als nous temps amb la simplificació del símbol, que passa a ser només un triangle, mentre que també es renova la tipografia del logotip i es combina el negre amb el vermell, ressaltant el mot Cister. La responsable de l’àrea de Turisme del Consell Comarcal ha exposat a l’EFMR que es vol reivindicar la Ruta del Cister com un territori i no només com un traçat entre tres punts. «Una marca amb les nostres característiques, que englobi tres monestirs cistercencs, a Catalunya som únics, però això creiem que la paraula Cister ha d’agafar pes», ha expressat Bonet. La nova imatge gràfica s’introduirà al web i a les xarxes socials, així com en el material promocional que s’editi a partir d’ara.

La carta de presentació renovada de la Ruta del Cister surt a la llum acompanyada d’un nou producte. Es tracta del Talonari Cultural de la Ruta del Cister, un llibret gratuït que inclou 37 propostes per gaudir dels espais culturals, visites guiades i activitats del territori. Els turistes de les comarques de l’Alt Camp, la Conca de Barberà i l’Urgell podran gaudir de vals de descompte 2×1 i de gratuïtats. La proposta es desenvolupa d’acord amb l’Any del Turisme Cultural i vol ser un element per motivar el turista cultural i atraure els visitants a les comarques de la Ruta del Cister. En aquesta iniciativa hi col·laboren més d’una trentena d’agents culturals públics i privats.

L’Any del Turisme Cultural, promogut per l’Agència Catalana de Turisme, se celebrarà al llarg d’aquest 2018 arran de la declaració de l’Any Europeu del Patrimoni Cultural per part del Parlament Europeu. A Catalunya, la pretensió és que el turisme posi en valor la cultura i el patrimoni cultural, tant material com immaterial, com a factor clau de singularització de la destinació catalana.

ENTREVISTA a Mireia Bonet, responsable de l’Àrea de Turisme del Consell Comarcal