Els primers cotxes circulen ja pel nou túnel del Coll de Lilla, una infraestructura de grans dimensions que ha trigat més de 4 anys en ser una realitat i que significarà una connexió immediata entre la Conca de Barberà i l’Alt Camp. Les obres han patit un augment del pressupost arribant a 157.000 milions d’euros, molt lluny dels 80.000 milions anunciats inicialment.

La inauguració oficial s’ha fet a l’interior de la nova infraestructura, on la ministra de Transports del Govern Espanyol, Raquel Sánchez, ha donat per finalitzada les obres i ha destacat la importància d’aquesta infraestructura per unir el territori. Ha posat l’accent en els diversos endarreriments que ha patit el projecte, culpabilitzant el govern del PP dels anys de retard d’ençà que el 2008 es van paralitzar els treballs a causa de la crisi.

ÀUDIO: La ministra de Transport, Raquel Sánchez, destaca aquest fet

La nova infraestructura compta amb un viaducte d’entrada per salvar el desnivell entre la carretera de Valls i el túnel, un interior recobert de formigó, punts de socors cada 200 metres, sortides d’emergència i un carril intermedi per canvis en la circulació. En total es tracta d’un quilòmetre i mig de recorregut i 2 minuts de trajecte amb dos carrils per banda i connexió amb la N-240 a través de dues rotondes creades per l’ocasió. El Ministeri ja ha licitat les obres per la connexió directa amb la Nacional, però la ministra no ha pogut posar data al projecte.

Una connexió amb beneficis per la comarca

Alcaldes de la Conca de Barberà esperen que aquesta connexió pugui anar acompanyat de millores pel territori com evitar el despoblament actual, atraure un major flux d’empreses i fomentar l’ús d’aquesta ruta. Un dels exemples més destacats és l’arribada de l’empresa BonPreu Esclat a Montblanc.

ÀUDIO: L’alcalde de Montblanc Oriol Pallissó, espera que aquesta connexió pugui frenar el despoblament

ÀUDIO: L’alcalde de l’Espluga de Francolí, Josep Maria Vidal, destaca la importància d’aquest projecte pel sector empresarial

Els veïns de Lilla esperen que les indemnitzacions siguin una realitat

L’altra cara de la moneda es troba a Lilla on els seus veïns continuen reclamant les indemnitzacions valorades en 700.000 euros per les esquerdes ocasionades per les més de 100 voladures que s’han dut a terme des del 2019 a la zona. Fa uns dies el govern es va pronunciar a favor d’efectuar els pagaments abans d’acabar l’any i la ministra de Transports ha ratificat que es troben compromesos amb els veïns d’aquesta pedania de Montblanc. Els afectats també reclamen que es finalitzin altres projectes pendents com la regeneració de diversos camins.

ÀUDIO: L’alcaldessa de la pedania de Lilla, Glòria Rovira, reclama el pagament de les indemnitzacions

Galeria d’Imatges

Programa especial de la inauguració del túnel del coll de Lilla