El Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana ha licitat per un import de 6 milions d’euros les obres d’actuació complementària per la connexió a l’A-27 amb la carretera N-240 a Montblanc, a banda d’altres actuacions al tram Valls-Montblanc.

El març del 2019 van començar les obres de construcció corresponent al tram Valls-Montblanc de l’A-27 i s’espera que estigui tot acabat a finals del mes d’octubre. Ara, però, quedava pendent la connexió de l’autovia amb la N-240 i fins a l’entrada de l’AP-2.

Aquestes obres que ara es liciten tenen per objectiu, segons el Ministeri, completar i millorar el projecte constructiu per un òptim funcionament de l’autovia. Concretament, es farà la connexió entre l’A-27 i la N-240. També un pas superior de reposició del camí de Camp Magre, donant així resposta a la petició dels veïns de Lilla.

ÀUDIO: L’alcalde de Montblanc, Oriol Pallissó, mostra el contentament del govern municipal amb aquestes obres

El nou tram facilitarà la connexió entre l’A-27 i la N-240 (Imatge: Cedida)

També està previst protegir l’oleoducte de CLH, construir un edifici annex al centre de control del túnel del Coll de Lilla, instal·lar plaques fotovoltaiques de 200kw per alimentar les instal·lacions del túnel i reforçar el sistema de contenció de la N-240 entre el km 23 i 33, a la zona de la línia de l’AVE.

Segons apunta el Ministeri, l’actual N-240 entre Tarragona i Montblanc constitueix un dels principals eixos viaris de connexió entre Tarragona i la zona nord-occidental de Catalunya i, per tant, un dels corredors utilitzats per trànsit procedent de l’eix Madrid-Saragossa-Lleida amb destí a Tarragona.

L’autovia A-27 serà una via alternativa de gran capacitat i seguretat a la carretera N-240 entre Tarragona i Montblanc on enllaçaria amb l’AP-2. Actualment ja està en servei entre Tarragona i Valls, el tram més prioritari per suportar més trànsit.