El nou alcalde de Montblanc, Oriol Pallissó Balanyà, ja ha signat el decret de delegació de competències entre els regidors i regidores de l’equip de govern de l’Ajuntament per aquest mandat. 

ÀUDIO: L’alcalde de Montblanc, Oriol Pallissó, detalla com ha sigut l’inici del nou mandat

Pallissó, a més de l’alcaldia, assumirà les regidories d’habitatge, via pública (que inclou temes de mobilitat, ocupació i aparcaments), promoció econòmica (que inclou empresa i indústria i emprenedoria i ocupació) i esports. 

Ramon de Domingo Iborra tindrà la primera tinença d’alcaldia i serà, a més, regidor de les àrees de comerç, turisme, cultura i festes. Marc Vinya Miralles tindrà la segona tinença d’alcaldia i assumirà les regidories de participació i atenció a la ciutadania, urbanisme i obres públiques, patrimoni, gestió de llicències, contractació i aprovisionaments, transparència i serveis interns i coordinació d’esdeveniments com ara la Setmana Medieval i la Setmana Santa. 

Carme Pallàs Gallego tindrà la tercera tinença d’alcaldia i estarà al capdavant de les regidories de drets socials i gent gran, educació, seguretat (inclou la Policia Local, Protecció Civil i emergències) i assumirà la nova regidoria de política lingüística. Raquel Huguet Masdeu tindrà la quarta tinença d’alcaldia a més de les regidories d’hisenda i economia, gestió de recursos humans, infància i joventut i igualtat. 

Gerard Ferré Grau serà el regidor de salut pública i també el responsable polític d’Aigües de Montblanc. També assumirà la regidoria d’atenció a les pedanies. 

Finalment, Josep Ardila Ardila serà el regidor de transició energètica i acció climàtica, que inclou temes relacionats amb la prevenció d’incendis, recollida selectiva, educació ambiental i energètica pública. També serà el regidor de serveis de manteniment (que inclou el manteniment d’edificis, instal·lacions, jardineria, neteja i cementiri) i d’agricultura (que inclou temes de regants i camins municipals). 

El govern s’organitzarà en sis àrees de treball

Les diverses regidories estaran organitzades en diverses àrees. L’objectiu és que hi hagi una coordinació màxima entre totes les regidories i cada una de les àrees de treball. 

De l’Àrea d’Atenció a les persones, que liderarà la regidora Carme Pallàs, hi penjaran les regidories de participació i atenció ciutadana, drets socials i gent gran, infància i joventut, educació, salut pública, igualtat i habitatge. 

L’Àrea d’Atenció al territori estarà formada per les regidories d’urbanisme, atenció a les pedanies, transició energètica i acció climàtica i gestió de la via pública. Aquesta àrea estarà liderada per Marc Vinya. 

L’Àrea de Serveis municipals, liderada pel regidor Gerard Ferré, tindrà entre les seves competències, liderar el treball conjunt de les regidories de serveis de manteniment i conservació, seguretat, Aigües de Montblanc i patrimoni. 

L’Àrea de Governança estarà encapçalada per la regidora Raquel Huguet, i hi penjaran les regidories d’hisenda i economia, gestió de llicències, contractació i aprovisionaments, recursos humans i transparència i serveis interns. 

L’Àrea de Desenvolupament Econòmic estarà comandada pel regidor Josep Ardila i tindrà les regidories de promoció econòmica, comerç, turisme i agricultura. Finalment, l’Àrea de Promoció cultural i esportiva estarà encapçalada pel regidor Ramon de Domingo i hi participaran les regidories de cultura, política lingüística, festes, coordinació d’esdeveniments i esports.