Els pressupostos Generals de l’Estat del 2023 invertiran a la província de Tarragona 308 milions d’euros dels quals 8,5 milions es destinaran a acabar el túnel del Coll de Lilla i enllestir el tram de carretera de l’A-27 entre Valls i Montblanc durant el primer semestre de l’any. La proposta ara presentada pel govern espanyol també preveu 500.000 euros per redactar el projecte del tram entre la sortida del túnel fins a l’accés de l’AP-2 a Montblanc.

ÀUDIO: El subdelegat del Govern Espanyol a Tarragona, Joan Sabaté, detalla el projecte pendent al Coll de Lilla

Fora de la Conca de Barberà, gran part dels pressuposts s’invertiran en la xarxa ferroviària, altres carreteres i el Port de Tarragona, que s’enduen gairebé la meitat dels 308 milions d’euros adjudicats a la demarcació. A més, el Corredor Mediterrani es converteix en el projecte que mobilitza més recursos amb un total de 60 milions per continuar desplegant una infraestructura que arrossega molts anys de retard.

A les Terres de l’Ebre destaquen com a punts principals quasi 12 milions d’euros pels sistemes d’emmagatzematge d’Ascó i quasi 7 milions d’euros per descontaminar el pantà de Flix.

En qualsevol cas, caldrà veure amb quin percentatge tot plegat s’executa durant l’any vinent. Des de la subdelegació s’assumeix que, com en totes les administracions, mai s’arriba al 100%, però referma el compromís de l’Estat per completar els projectes en un futur immediat. En un altre sentit, també es destaca la moderació fiscal per a les rendes més baixes i els increments de les pensions, l’ingrés mínim vital i dels sous dels funcionaris.