El Ministeri de Transports i Mobilitat preveu invertir 130 milions d’euros en nou accessos a les autopistes AP-7 i AP-2 a la demarcació. Entre els punts destacats es troba la creació d’un nou accés a l’AP-2 a Vimbodí amb una inversió de quatre milions d’euros.
Aquesta és una reclamació que s’havia reactivat a la comarca des del cessament del pagament de les autopistes. El mes d’octubre de l’any passat alcaldes de Vimbodí, Vilanova de Prades, Vallclara, Omellons i Tarrés ja es van reunir per reclamar aquesta connexió. Per connectar l’AP-2 amb l’N-240, es crearan dues rotondes a l’altura del pas de les dues vies pel municipi de Vimbodí.

Un enllaç al túnel del coll de Lilla
D’altra banda, s’ha ratificat la intenció de connectar el túnel del coll de Lilla amb l’autopista a Montblanc, una reclamació que el consistori montblanquí també havia demanat en diverses ocasions per evitar embussos a la zona. Són més de 28 milions els que podrien arribar a Montblanc per allargar l’autovia A-27 fins a l’AP-2. Es tracta d’una actuació més a llarg termini.
Entre la resta de projectes presentats a la demarcació es troba un pressupost de 10 milions per connectar l’A-7 amb l’AP-7 al Mèdol, complementant l’actual rotonda de la Mora. També es planteja un nou enllaç a Ferran. Aquest, molt més complex, podria arribar als 50 milions. Entre tots dos punts hi ha només mig quilòmetre.
El Ministeri de Transports i Mobilitat també es planteja nous accessos a Roda de Berà, l’Hospitalet de l’Infant, el Vendrell i Banyeres del Penedès. Sobre la taula hi ha la possibilitat d’estudiar connexions al Montsià i a Bellisens.