Entre l’octubre i el novembre de 2020 l’Ajuntament de l’Espluga de Francolí va iniciar l’ús d’un nou sistema intern, sense interacció amb la ciutadania, per millorar la gestió de tasques municipals. Des de llavors s’utilitza l’aplicació BQAIT per generar tasques i incidències i tenir un major control de totes les activitats de serveis municipals que s’han d’executar. Sis mesos després de la seva posada en marxa, ja s’han solucionat més de 600 tasques.

Amb una mitjana de 80 tasques generades mensualment a l’Espluga, l’aplicació permet crear una feina o enregistrar una incidència i que el personal encarregat de solucionar-ho rebi una notificació amb totes les especificacions, el lloc d’actuació i la urgència d’aquella tasca. Dins del sistema s’hi troben aglutinats tots els serveis a la ciutadania com els vigilants municipals, la brigada, les escoles, la biblioteca…

L’aplicació BQAIT és utilitzada per la brigada municipal per solucionar les tasques que es van creant (Imatge: Laia Molné)

El sistema permet saber quantes tasques s’han realitzat i quantes estan pendents. D’aquesta manera els vigilants municipals es converteixen en els usuaris que més incidències registren, amb més d’un 20%, i l’escola Martí Poch en l’edifici amb més tasques enregistrades.

De moment, l’aplicació encara compta amb algunes limitacions de disseny que a poc a poc es van reformant i millorant per permetre, sobretot, l’obtenció de més dades globals sobre les tasques i les seves freqüències, que poden ser d’utilitat per detectar problemes recurrents.