Intervenen mestres i tècnics d’Educació Especial: Carme Vielba (ZER Conca),Sònia Garcia (Escola Salvador Ninot de Sarral), May Reyes (Escola Eugeni d’Ors de Valls), Glòria Canosa (Escola Martí Poch de l’Espluga), Marta Farré (Escola Vedruna de l’Espluga), Eugeni Cabré (Institut Joan Amigó de l’Espluga), Roser Funollet (Institut Martí l’Humà de Montblanc), Ferran Poca, director de l’EAP; Rosa López (mare de l’Aniol i el Daniel) i Filo Farré. Tècnic: Gerard Bosch

Què vol dir inclusió?
Hi ha alumnes que presenten necessitats educatives especials i què es pot fer per ajudar-los millor?

Els centres educatius ordinaris posen al seu abast, mesures, metodologies, activitats i propostes molt diverses perquè cada persona pugui avançar segons les seves possibilitats. Les escoles tenen prous recursos? Què necessitarien per millorar la seva tasca? Amb quines situacions es troben? Com treballen aquests especialistes?

Els diagnòstics són ben aviat? Hi ha organismes que assessoren i acompanyen sempre? Com s’ajuden les famílies? Parlem amb una mare d’un nen autista. El 17 d’octubre de 2017, el Departament d’Ensenyament publicava el Decret 150/2017 de l’atenció educativa a l’alumnat en el marc d’un sistema educatiu inclusiu. És possible la seva aplicació immediata? Quan cal anar a un Centre d’Educació Especial? Què és l’escolarització compartida?