En el marc dels Espais Vius d’Art d’aquest cap de setmana, la Unió de Botiguers i Empreses (UBE) de l’Espluga de Francolí dona aquest cap de setmana el tret de sortida a la campanya primavera-estiu amb una aposta per donar a conèixer la història dels comerços del municipi i fer xarxa entre ells.

Als aparadors de més d’una quarantena d’establiments es pot veure un data, la de fundació de cada empresa, amb un codi QR que explica la història que hi ha darrere de cadascun d’aquests comerços. Amb aquesta informació la UBE proposa als visitants i veïns un joc amb el qual s’hauran de contestar quinze preguntes referents a les empreses i la seva història.

ÀUDIO: La presidenta de la Unió de Botigues i Empreses de l’Espluga, Alba Calbet, explica la proposta

Per fer-ho possible cal aconseguir un mapa físic de la ruta a l’Oficina de Turisme, la botiga Baby Belle o la papereria Índex. Els participants tindran fins a la festa de la Verema per completar l’enquesta que es troba darrere del mapa i retornar el paper en un dels punts esmentats. Entre els participants se sortejaran una desena de premis amb dinars, productes i activitats al municipi.

Una festa per donar la benvinguda a la primavera

Com a part de les activitats, la UBE de l’Espluga ha organitzat d’aquest dissabte una festa per inaugurar la campanya primavera-estiu amb xocolatada, pintacares i un concert del grup Els Xauxers a partir de les 6 de la tarda.