Els productors d’alls de Belltall tanquen la temporada amb xifres similar a l’any anterior, tot i que el canvi de temperatures ha afectat la mida dels alls. En total s’han recollit uns 1.300 forcs de 50 cabeces. A diferència del 2021, la mida del producte s’ha reduït a causa dels canvis bruscos de temperatura i la calor extrema registrada a partir del mes de maig, que no ha permès que l’all continues creixent.
Cal destacar que durant l’any passat es va registrar una collita especialment bona amb cabeces de grans mides, enguany, doncs, la collita ha estat bona en quantitat però no tan prolífica en tamany, obtenint, gran part dels productors, alls de mida mitjana i petita.
ÀUDIO: La presidenta de l’Agrupació de Productors de l’All de Belltall, Montse Sánchez, explica la importància del canvi de temperatures

La festa de l’All de Belltall torna el 6 d’agost
Després de les irregularitats de la pandèmia la Festa de l’All de Belltall es tornarà a celebrar amb normalitat el proper 6 d’agots amb venda d’alls i 17 parades de productes de proximitat. Fins a les 2 del migdia els visitants podran passejar pel municipi tot adquirint el producte estrella de la festa. Durant el matí es farà una rifa de productes de les diferents parades. A més, també hi haurà cellers de la zona.
A 2/4 de 12 l’escriptora Laia de Ahumada presentarà el llibre «Entre Mans: Dones pageses, dones dempeus» juntament amb dues de les protagonistes. A 3/4 d’1 començarà la música amb una batucada pels carrers del poble. A les 6 de la tarda i com a fi de festa, a l’església de Belltall, duet de violoncel i piano amb Romina Sevilla i Gerard Morenos i coca i cava pels assistents.
Com a novetat d’enguany, no se celebrarà l’esmorzar popular tradicional, que a conseqüència de la Covid-19 se substituirà per una Food Truck i una zona de carpa per menjar individualment.