«Avui em trobo com el primer dia que vaig agafar el negoci, el patiment perquè no falli res. És com tornar a obrir», explica el Joan Carles Llaó pocs minuts abans de reobrir l’Hostal Les Disset Fonts. A la pràctica, han hagut de tornar a començar. La riuada del passat 22 d’octubre els va arrasar tot el material del restaurant, només en va quedar l’edifici i, unes hores després, les ganes de reobrir com més aviat millor.
Han passat només 46 dies i aquest dissabte han tornat a entrar clients per la porta del restaurant. Alguns ja tenien reservada la taula des de l’endemà mateix dels aiguats, altres truquen a l’Hostal des que han conegut que els fogons ja tornen a estar en marxa. Fins a arribar aquest dissabte, el Joan Carles i la seva família han viscut un malson, però també, remarca, moltes coses bones i inesperades de la gent que els ha acompanyat.
«Farem la cuina casolana que sempre hem fet»
Després del cop, han fet una forta inversió per tornar a posar al dia el restaurant, una aposta econòmica forçada que han hagut d’afrontar quan tot just els faltaven uns quatre anys per pagar la hipoteca per la darrera reforma de l’hostal. Esperen que l’administració respongui per reparar els danys, també per prevenir futures riuades, ja que el propietari del restaurant recorda que no ha desaprofitat les visites de les autoritats al municipi, a tots els representants polítics els ha demanat que cuidin el riu i millorin el pont.
Mentre les ajudes no arriben, aquest dissabte han penjat el menú a la cartellera del restaurant al carrer de la Font. En un espai renovat, les receptes no han canviat. «Farem la cuina casolana que sempre hem fet», afirma el Joan Carles, emocionat i il·lusionat amb la nova etapa. Havien marcat la data al calendari: obrir abans de festes.
ENTREVISTA | Joan Carles Llaó, propietari de l’Hostal