Montblanc ha recuperat aquest cap de setmana el Festival Brickànica dedicat al món de LEGO i ho ha fet amb una 6a edició que es trobava en espera des del 2019, últim any prepandèmia. Grans i petits han visitat les exposicions temàtiques exposades al claustre de Sant Francesc i han participat en taller de robòtica, xerrades i concursos on posar a prova la creativitat.

Després de tres anys d’absència a causa de la pandèmia era tot un repte igualar les prop de 4.000 persones de 2019. En dos dies han passat pel recinte de l’antiga església i el claustre de Sant Francesc i l’antic hospital de Santa Magdalena pràcticament la mateixa xifra que la darrera edició prèvia a la pandèmia. El públic ha sigut variat, arribant gent de Barcelona, de l’àrea metropolitana, la Catalunya Central, de la plana de Lleida, del Camp de Tarragona i de les Terres de l’Ebre. En menor nombre han arribat aficionats al món Lego procedents del País Valencià, Aragó i Andorra. 

Els venedors també han aprofitat l’ocasió per donar a conèixer els seus productes i fer front la situació actual on la compra massiva per internet predomina per sobre de la compra física a les botigues especialitzades.

Noranta-un anys després de la seva creació LEGO continua reinventant-se i en plena expansió.

Es presenta el cartell de Clickània

Durant la celebració de Brickània s’ha presentat el cartell de la 15a edició de Clickània, el festival de Playmobil de Montblanc que se celebrarà del 12 al 15 d’octubre d’enguany. S’han utilitzat uns colors llampants i un disseny trencador respecte altres edicions precedents. Com és habitual porta la signatura de l’estudi montblanquí Crea-2. 

Hores d’ara ja s’ha fet la tria dels 10 diorames de grans dimensions entre les 18 propostes que es van presentar. Les temàtiques, com sempre, són molt variades i també la procedència dels dioramistes: Barcelona, Batea, Castelldefels, El Masnou, Gavà, Igualada, L’Esquirol, Mutxamel i Vila-seca.