L’Espluga de Francolí se suma a la campanya ‘Digues bon dia!’ que la Plataforma per la Llengua té en marxa i amb ella vol promoure el català com a llengua de comunicació inicial als establiments comercials.

L’entitat Plataforma per la Llengua va impulsar aquesta campanya per promoure el català com a llengua de comunicació inicial a les botigues i, per fer-ho, ofereix als establiments un adhesiu de vinil amb el missatge ‘Digues bon dia!’, que han d’enganxar a la porta i que convida els clients a dirigir-se en català als treballadors del negoci.

La campanya parteix de la constatació que, tot i l’alt grau de coneixement del català, és habitual a Catalunya que molts catalanoparlants s’expressin en castellà per iniciar una conversa amb gent desconeguda, especialment en el món del comerç. En aquest sentit, el principal objectiu de la campanya és empoderar els catalanoparlants perquè es mantinguin en català en les converses amb desconeguts.

També serveix per afegir valor al comerç de proximitat, ja que l’atenció en català pot ser un tret diferencial en comparació a les grans superfícies i el comerç electrònic.