El Consell d’Alcaldes de la Conca de Barberà ha aprovat aquest dimecres una moció de suport als presos polítics i a l’alcalde de Montblanc per solidaritzar-se amb la vaga de fam que estan practicant per denunciar el bloqueig jurídic del Tribunal Constitucional.
El text ha estat aprovat pels alcaldes i alcaldesses en un consell extraordinari només amb aquest punt a l’ordre del dia. El president del Consell Comarcal i tinent d’alcalde de Montblanc, Francesc Benet, ha explicat que la sessió ha estat convocada amb l’objectiu que els representants polítics de la Conca fessin costat al batlle montblanquí en aquesta acció de denúncia, com també als presos polítics i exiliats.
Per la seva part, Josep Andreu, en setè dia de vaga de fam, continua assegurant que es troba bé, sorprenentment millor del que s’esperava, i ha recordat que són els presos els qui ho estan passant més malament. Després de visitar aquest dimarts els polítics que estan empresonats a Lledoners, Andreu ha traslladat al consell d’alcaldes la crida a la mobilització contundent d’aquest 21D, però de forma pacífica sense enfrontaments amb els Mossos d’Esquadra.
ÀUDIO: El president del Consell Comarcal explica l’objectiu de la moció
Els diversos grups polítics representats al Consell Comarcal han traslladat el seu suport a l’alcalde montblanquí. Josep Amill, des de CiU, ha donat ànims a Andreu i ha lamentat que per reivindicar l’anòmala situació dels presos s’hagi arribat al punt de fer vagues de fam. Des de la FIC, Magí Trullols, ha mostrat la seva màxima admiració i respecte per l’acció de Josep Andreu. «Estem immersos en un malson que desitjo que en despertarem més aviat que tard i ens trobarem vivint en un país més lliure i solidari […] i serà gràcies a moltes persones, com el Pep que n’és un exemple», ha conclòs l’alcalde de Santa Coloma.
Artur Miró (PSC): «Per als presos de Lledoners el màxim suport també perquè, com s’ha vist, el TC no és un tribunal imparcial»
Josep Andreu també ha rebut l’escalf del representant del PSC a la Conca, Artur Miró, que ha destacat el gest de valentia d’Andreu i als presos de Lledoners que també fan vaga. Finalment, des d’ERC, Magí Baltà, ha manifestat que mai s’hagués imaginat aquesta situació, però s’ha mostrat decebut per la manca de reaccions davant les vagues de fam.
Josep Andreu, que ha agraït les mostres de solidaritat, també ha explicat que aquest divendres se sumarà al dejuni convocat a la parròquia de Santa Maria del Pi.