
La televisió TAC12 i la Cooperativa Combinats organitzen el concurs La Cançó de l’Estiu del Camp de Tarragona, que aquest any arriba a la seva tercera edició amb la finalitat de trobar la millor cançó estiuenca del territori d’influència de la televisió local (Tarragona, Salou, Vila-Seca, Valls, Torredembarra, Montblanc, Constantí, Altafulla i L’Espluga del Francolí). L’objectiu és oferir la oportunitat als músics de tot el territori català de donar a conèixer la seva música a través dels diferents canals i plataformes que ofereix el concurs: televisió, ràdio i plataformes digitals.
Actuacions a tot el territori
Una de les novetats de la tercera edició del concurs és la incorporació d’un tercer escenari. L’artista o grup guanyador actuarà al programa de festes de Sant Magí a Tarragona el 17 d’Agost i al festival de rock català Festiuet de Valls, el dia 11 d’agost. A més, aquest any s’incorporen les Nits Daurades de Salou (del 14 al 19 d’agost), una de les festes de l’estiu més multitudinàries i populars del Camp de Tarragona.
D’altra banda, el premi econòmic també aumenta arribant als 1.500 euros, a més de la repercussió mediàtica. La cançó guanyadora es convertirà en la melodia dels molinets promocionals de TAC12 i del programa Estiu12 des del 2 juliol al 9 de setembre.
Els participants podran inscriure les seves creacions a través de la plataforma digital www.participo.cat fins el proper 22 de juny. El nom de la cançó guanyadora es donarà a conèixer el 3 de juliol en una roda de premsa.
Els membres del jurat que triaran la cançó guanyadora de la tercera edició de La Cançó de l’Estiu del Camp de Tarragona seran:
● Núria Serrano (Directora del Festival Minipop)
● Meritxell Muñoz (Directora de programació del Teatre
Magatzem)
● Sandra Coloma (Directora de programació del Teatret del
Serrallo)
● Domi Garcia (Manager a RamblaManagement i membre de
CatRock)
● Quartet Mèlt (Grup musical)
● Isma (cantant Extracto de Lúpulo)
La Cançó de l’Estiu del Camp de Tarragona s’adreça especialment a grups emergents que es vulguin posicionar i arribar al públic a través de diferents plataformes: Televisió, televisió a la carta a través de la web, xarxes socials (Twitter, Facebook, Instagram i Youtube) i ràdio.
L’estil musical és lliure, l’únic requisit que hauran de respectar totes les cançons que participin al concurs serà constar d’una melodia i lletra pròpies i en català. El concurs La Cançó de l’Estiu del Camp de Tarragona compta amb la complicitat d’administracions públiques com l’àrea de festes de l’Ajuntament de Tarragona i l’Ajuntament de Salou, iniciatives privades com el Festiuet de Valls.
En la darrera edició, al 2017, els guanyadors van ser el grup vallenc-barceloní Mostassa, qui només uns mesos després de fer-se amb el premi gràcies a la cançó ‘El sol’ van gravar el seu primer àlbum, ‘El que vam ser’. Recentment, han actuat al ‘Festival Strenes’ de Girona.
[youtube https://www.youtube.com/watch?v=EvLemcs_xQ8?rel=0&showinfo=0]