(Foto: Consell Comarcal de la Conca de Barberà)
Els alumnes de 3r d’ESO dels instituts de la Conca de Barberà han participat aquesta setmana en una xerrada sobre prevenció, seguretat i primers auxilis ofert per Bombers de la Generalitat.
L’activitat està impulsada per l’Oficina Jove del Consell Comarcal de la Conca de Barberà i fa quinze anys que entra a les aules dels centres de secundària de la comarca.
A l’Insititut Joan Amigó, la sessió va estar dirigida per l’espluguí Toni Morlans, caporal del parc de Bombers de Valls. En el taller va comptar amb una xerrada teòrica de conceptes bàsics i amb una darrera part pràctica sobre com cal reaccionar davant d’un accident.
Per exemple, es va explicar com s’ha de preservar la seguretat de la zona per a un mateix i per a la victima per tal de prevenir que se’n derivi un nou accident. Els joves també van conèixer la necessitat de trucar al 112 per aportar la informació bàsica i essencial de l’incident. En la part pràctica, els nois i noies van poder fer una introducció a la tècnica de la reanimació cardiopulmonar.
ÀUDIO: Toni Morlans explica la xerrada i els consells al programa Inquiets