Aquest juliol la xifra d’atur continua a l’alça a la Conca de Barbera, pujant de 740 a 757 persones sense feina, un número a tenir en compte durant els mesos d’estiu. Són 17 persones més sense feina i comparat amb l’any anterior, la xifra continua sent alarmant, ja que passa de 714 a 757 en només un any.

Per municipis les xifres més elevades són la de Montblanc amb 18 aturats més i a Santa Coloma de Querat amb 16 aturats més.

Atur al Camp de Tarragona

L’atur creix a la demarcació de Tarragona en 780 persones i s’eleva fins a les 36.631. Són dades corresponents al mes passat i en què s’incrementa la tendència a l’alça del juliol del 2025. Malgrat tot, hi ha menys desocupació que fa un any.

L’històric diu que els mesos de juliol, normalment, són moments de recuperar terreny: comença l’estiu i es dispsara el nombre d’homes i dones que s’allunyen de la cua de l’atur. Aquest cop i seguint la realitat de l’exercici anterior no ha estat així. En definitiva, el nombre de desocupats augmenta més de dos punts en tan sols 30 dies a la demarcació de Tarragona.

Per trobar un juliol en què l’atur pugés més que ara i salvant les diferències pel context i per l’acumulat de persones sense feina, cal viatjar fins al 2021. Malgrat això, actualment hi ha un 1,6% menys de desocupats respecte a fa 12 mesos.

La principal causa d’aquesta pujada podria ser que el sector turístic contracta abans que temps enrere: a la pràctica, l’estiu «matina» molt més que dècades passades, ampliant el tram més important del sector durant l’any. També és un moment en què s’exhaureixen contractes de l’administració pública vinculats a la campanya anterior.