Les i els voluntaris de Càritas han transmès un comunicat per expressar la seva disconformitat amb la situació límit que asseguren que viuen des del tancament de la Sala Parroquial. Expliquen que no es tracta d’un problema econòmic, i agraeixen la donació anual de l’Ajuntament, sinó la falta d’un local digne i adequat.
Des del tancament de la Sala Parroquial per perill d’esfondrament l’any passat, Càritas està situada en un petit local a la Font Baixa cedit per l’Ajuntament on asseguren que no poden dur a terme amb normalitat la seva activitat. Ha estat necessari repartir els aliments solidaris en cases particulars per falta d’espai. A més, la falta d’espai fa que no es pugui reobrir el rober, un servei que, diuen, és essencial per convertir-se en un espai humà per socialitzar i teixir comunitat.
Sense previsió de futur
Càritas ja no contava en un futur amb la Sala Parroquial, ja que aquesta es convertirà en els propers anys en la nova Llar de Jubilats, però amb les negociacions amb l’Ajuntament s’havia acordat el lloguer per part del consistori d’un local al centre del municipi per continuar duent a terme les tasques de Càrtias. Finalment, la situació econòmica de l’Ajuntament va suposar que no és fes realitat el tracte i els voluntaris de Càritas expliquen que «considerem una autèntica pena que l’Ajuntament no trobi, ni a curt ni a llarg termini, un espai municipal per a una entitat que cobreix serveis socials tan bàsics com el repartiment d’aliments o de roba».
Els voluntaris asseguren que si la situació continua així només veuen viable el tancament de Càritas i que la situació de vulnerabilitat de desens de famílies passi directament pels despatxos municipals i afegeixen que «potser serà llavors quan es valorarà seriosament la feina que es porta a terme». Finalment, demanen al consistori una solució real, viable i definitiva i el suport de la ciutadania, deixant clar que aquesta és una reclamació exclusivament dels voluntaris de Càritas.



