Aquest dijous i divendres una vuitantena de centres educatius i més de 120 persones es reuneixen a l’Alberg Jaume I de l’Espluga de Francolí per parlar del futur de l’educació sostenible. Aquesta és la primera trobada de les Escoles Verdes de Catalunya que es fa fora de Barcelona i en un format intensiu de dos dies.
ÀUDIO: La coordinadora de la xarxa d’escoles verdes de la Generalitat de Catalunya, Paula Pérez, parla del projecte
Durant aquests dos dies els participants gaudiran de xerrades especialitzades, tallers de temàtiques diverses com la manera de promoure el medi ambient a l’alumnat, les fake news sobre el canvi climàtic o el consum massificat actual, entre d’altres. També s’inclou una visita al Museu Terra i quatre itineraris naturals per l’entorn del PNIN del Poblet, col·laborador del projecte.
ÀUDIO: La coordinadora d’Escoles Verdes a l’Institut Terra Alta de Gandesa, Àngels Ferrer, assegura que és un important punt de trobada

Aquest simposi arriba en un any complicat pels docents, però asseguren que les reivindicacions actuals no anul·len la voluntat i necessitat de compartir projectes i aprendre d’altres centres per millorar la connexió entre entorn i educació.
ÀUDIO: La professora de l’Institut Jaume Huget de Valls, Paloma Vicente, explica que hi ha intenció de continuar amb aquest tipus de projectes
Els participants s’allotjaran a l’Alberg Jaume I com a part d’aquesta sessió de convivència de dues jornades.



