L’afluència de visitants durant la Setmana Santa consolida l’Espluga de Francolí com una destinació turística de referència a la Conca de Barberà durant aquestes dates. Entre el 30 de març i el 6 d’abril, l’Oficina de Turisme ha registrat 349 consultes i ha atès un total de 1.484 persones.

Aquestes xifres arriben després d’uns dies festius amb una àmplia oferta d’activitats turístiques, culturals i patrimonials pensades per a tots els públics, amb una programació reforçada que ha combinat visites guiades, experiències familiars i propostes culturals.

Un dels principals atractius, les Coves de l’Espluga, han registrat 1.704 visitants amb visites guiades amb català i castellà, tallers familiars vinculats a la prehistòria i el retorn de la Ruta Aventura. Pel que fa a la resta d’equipaments municipals, la Fassina Balanyà ha rebut 92 visitants, mentre que 61 persones han realitzat la Ruta Templera i Hospitalera amb ulleres de realitat virtual.

L’església vella ha estat també un dels espais destacats, amb un total de 1.152 visitants durant la Setmana Santa, dels quals 467 han accedit a la torre del campanar. Divendres Sant es consolida com el dia de màxima afluència, amb 465 visitants, coincidint amb els actes tradicionals com el Viacrucis, les actuacions dels armats i la processó del Sant Enterrament. Durant les visites, espais com la capella de Sant Josep, el Baptisteri o l’altar major han concentrat bona part de l’interès dels visitants, així com diversos elements patrimonials i informatius de l’església.

L’Espluga de Francolí es reafirma com una destinació atractiva durant la Setmana Santa, amb una bona resposta del públic a les diferents propostes turístiques.