L’itinerari de La Ruta del Cister GR 175 continua posicionant-se com una proposta turística de referència per descobrir els territoris de l’Alt Camp, la Conca de Barberà i l’Urgell. Durant la Setmana Santa, un total de 589 persones han recorregut l’itinerari del GR 175, suposant un increment del 9,3% respecte a l’any anterior, és a dir, 50 persones més.
Segons les dades registrades pels ecocomptadors instal·lats al llarg del recorregut, entre el 30 de març i el 6 d’abril s’ha assolit una mitjana de 73 usuaris diaris, amb el Dissabte Sant com a jornada de màxima afluència.
Del total d’usuaris, 403 persones han optat per fer el recorregut a peu, fet que representa un increment del 4,7% respecte a l’any anterior. Tanmateix, destaca especialment el creixement del segment cicloturista, amb 186 usuaris en BTT i e-BTT, un 20,8% més que l’any passat.
Pel que fa al sentit de la marxa, més de la meitat dels usuaris, el 53,8% (317 persones), han fet el recorregut en sentit contrari a les agulles del rellotge, mentre que el 46,2% (272 persones) ho han fet en el sentit de les agulles.
Pel que fa a la valoració dels usuaris destaquen la riquesa patrimonial i la singularitat dels tres monestirs. Com a millora, els usuaris apunten la necessitat de reforçar la xarxa d’allotjaments i serveis en determinats trams.



