L’Ajuntament preveu poder realitzar certes millores pendents al municipi durant l’exercici d’aquest 2026 com la col·locació de noves papereres, la reparació d’enllumenat públic, l’asfaltatge de certs paviments afectats pel pas del temps, eliminar barreres arquitectòniques o la renovació de mobiliari urbà entre d’altres. Un projecte que es podrà fer possible amb el pressupost d’ImpulsDipta.

ÀUDIO: L’alcalde de l’Espluga de Francolí, Josep Maria Vidal, detalla alguns dels principals projectes

Concretament, l’Ajuntament de l’Espluga de Francolí va fer ús d’aproximadament la meitat dels diners d’aquest pla de la Diputació de Tarragona, amb una duració de 4 anys, per eixugar el deute derivat de la crisi hídrica dels últims anys. Però en tancar l’exercici 2024 en negatiu es van veure obligats a retornar la xifra (d’uns quasi 500.000 euros). Aquests diners no es perden, però s’han de redistribuir en altres projectes i és per això que l’Ajuntament espera poder-los donar ús arreglant una de les tasques pendents dels últims anys: els carrers del municipi. Uns treballs que asseguren que l’actual pla de sanejament no els permetia prioritzar al no ser un servei essencial.

ÀUDIO: Josep Maria Vidal explica la situació econòmica actual

A part de la col·locació i renovació de mobiliari públic i una posada a punt pel que fa a jardineria, l’equip de govern té previst renovar l’asfalt de certs carrers que es troben molt deteriorats com carrer Bonavista, Travessera de Poblet, carrer Nou o carrer de les Parres, entre d’altres. També s’utilitzarà aquesta partida per dignificar l’actual cementiri i començar a pavimentar la part nova d’aquest ens municipal.

ÀUDIO: L’alcalde de l’Espluga parla dels treballs d’asfalt que es volen fer

Dins de tots aquests projectes també es troba la col·locació de dos nous lectors de matrícula inclosos al projecte LECTIO dels Mossos d’Esquadra que ajudarien a cobrir totes les sortides i entrades del municipi, juntament amb els tres lectors ja instal·lats.