L’Oficina Comarcal d’Informació al Consumidor (OCIC) ha registrat un increment significatiu de l’activitat durant l’últim any. Segons les dades recollides, les reclamacions presentades per la ciutadania han augmentat un 29% respecte a l’any anterior, una tendència que confirma una major consciència dels drets de les persones consumidores i un ús més intensiu del servei.

En total, durant aquest període s’han tramitat 741 expedients, fet que suposa un 7% més que l’any passat. Aquest increment inclou consultes, reclamacions, queixes i altres actuacions relacionades amb la defensa dels drets de consum.

Pel que fa a la resolució dels conflictes, aproximadament el 50% de les reclamacions es resolen mitjançant mediació. La resta dels casos no arriben a una solució perquè l’empresa reclamada no accepta participar en el procés de mediació o bé perquè no s’aconsegueix un acord entre les dues parts.

Quant als sectors amb més incidències, les reclamacions relacionades amb la telefonia i el subministrament elèctric continuen sent les més habituals. Destaca especialment l’augment de les reclamacions vinculades a les compres per internet, que han passat de 4 a 13 en un any, un fet que posa de manifest l’impacte creixent del comerç electrònic i la necessitat d’extremar les precaucions en aquest àmbit.