La Setmana Medieval ja té protagonistes. Joana Pérez i Roger Esplugas són la Princesa i Sant Jordi de la 39a edició de la Setmana Medieval, després d’esdevenir els candidats més votats durant la gala celebrada aquest dissabte. 

Han sortit escollits entre 3 candidates a Princesa i cinc candidats a Sant Jordi en una gala que s’ha pogut seguir en directe a TAC12 i on hi ha hagut problemes per poder votar de manera telemàtica. De fet, la gala televisada s’ha acabat sense que els espectadors hagin pogut saber qui eren els nous protagonistes de la festa. Mitja hora després d’acabar el directe, cap a dos quarts d’onze de la nit, s’ha fet un directe des del perfil d’Instagram de la Setmana Medieval on s’ha donat a conèixer el resultat de les votacions. 

ÀUDIO: La Princesa de la Setmana Medieval del 2026, Joana Pérez, es mostra entusiasmada amb el càrrec

ÀUDIO: Sant Jordi de la Setmana Medieval 2026, Roger Esplugas, explica que ha sigut la seva il·lusió des de petit

Tot plegat en una gala que estrenava format i que ha dirigit Factoria Bram, molt més teatralitzada i amb protagonistes de la Setmana Medieval dalt de l’escenari. 

Després de la gala que s’ha pogut seguir a TAC12, s’han donat a conèixer els noms de la Família Reial. Sebastià Requesens i Antonieta Dalmau seran el Rei i la Reina de la 39a edició de la festa. Els Veguers són Magda Sans i Carles Carreras; Anna Fuguet i Gerard Guixé seran els nobles de la Casa Vilafranca, Txell Roset i Jordi Llort els nobles de la Casa Alenyà i Elisabet Tarragó i Joan Farré els nobles de la Casa Gener.

Altres novetats pel 2026

També s’han presentat algunes novetats, com ara el concert de Jordi Savall, que enguany s’integrarà en la programació de la Setmana Medieval el 25 d’abril. A banda del concert, una altra de les novetats de la Setmana Medieval d’aquest 2026 serà la recuperació de la partida d’escacs gegant, que feia 25 que no se celebrava. 

La gran absència de la festa enguany serà el Sopar Medieval, que no es podrà fer per les obres que es fan a l’antiga església de Sant Francesc. L’Associació Medieval celebrarà igualment les Rondes Trobadoresques, que s’acabaran a la plaça de Sant Francesc amb un espectacle que, asseguren, permetrà viure alguns dels espectacles que es fan durant el sopar.

El tret de sortida de la Setmana Medieval d’aquest 2026 serà l’entrega de la primera Rosa de l’any, amb una figura destacada del país que encara no s’ha donat a conèixer. Començarà el 17 d’abril i el protagonisme del primer cap de setmana serà per la Dracum i la representació de la Llegenda de Sant Jordi