La temporada de bolets arriba al seu punt àlgid i ho fa amb males notícies a la zona del Paratge Natural d’Interès Nacional (PNIN) de Poblet. La falta de pluges a finals de l’estiu ha desencadenat una important falta de fongs a la zona.

ÀUDIO: El doctor i tècnic del Centre de Tecnologia Forestal de Catalunya, Àngel Ponce, confirma que és un mal any

Això no significa que la temporada no hagi estat bona en altres indrets, en zones com el Pirineu o el Solsonès s’han registrat molt bones xifres gràcies al bon clima dels últims mesos a la zona.

Exemplars petits però vitals pel bosc

Aquesta temporada s’han trobat un nombre elevat d’espècies de mida petita no comestibles, però vitals per degradar fulles i pinyes, el que pot evitar una major massa forestal i reduir el risc de grans incendis de cara a l’estiu.

ÀUDIO: Àngel Ponce detalla la importància d’aquestes espècies

Queda poca esperança per salvar la temporada, ja que el fred arribarà en les properes setmanes i tallarà la producció.