Durant tot el mes d’octubre quatre municipis de la Conca de Barberà reivindicaran el Xipella amb la creació d’un mural i activitats creades per l’ocasió. Concretament, ho faran Blancafort, Pira, Barberà de la Conca i Solivella amb murals dedicats no només a paraules xipelles sinó a temes relacionats amb el món rural com l’agricultura, el cooperativisme o el relleu generacional.
El primer dels murals, creat a Blancafort per Lara Gombau, ja està acabat. La mateixa artista s’encarrega dels murals de Solivella i Pira i el de Barberà de la Conca anirà a càrrec de RocBlackBloc.
ÀUDIO: La impulsora i coordinadora de ‘Xerra Xipella’, Miriam Rosich, explica la proposta de murals que s’està dissenyant
Aquest cap de setmana del 10 i 11 d’octubre s’inaugurarà el primer dels murals a Blancafort, acompanyat d’una conferència sobre aquest dialecte, un contacontes pels més petits, un taller per fer xapes amb paraules xipelles i un concert d’Anna d’Ivori. Les activitats s’aniran reproduint cada cap de setmana a Solivella, Pira i Barberà de la Conca per inaugurar els seus propis murals i comptar amb la música en directe d’Alosa, Lia Sampai i Dones de Paraula, respectivament.
Tots els actes són gratuïts i oberts al públic, menys el concert d’Alosa, que tindrà un preu de 5 euros. Aquestes activitats formen part del projecte ‘Xerra Xipella’ i s’han subencionat gràcies al Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya.




