El documental ‘Comerços i oficis, què hi havia?’ es va estrenar aquesta primavera per mostrar la història del poble de Pira i els seus oficis. El film es va visionar durant el RECERCAT celebrat a Montblanc i arrel d’aquesta jornada el Centre d’estudis d’Història de Gràcia de Barcelona va demanar a l’Oficina Jove de la Conca i a l’Ajuntament de Pira de poder incloure aquest documental a la 15a Mostra Internacional de Cinema Etnogràfic d’aquest any.

Pira es va convertir així en una de les poblacions protagonistes, al Centre de Cultura Popular La Violeta amb motiu de la projecció del vídeo realitzat l’any 2023 que recuperava la memòria oral de la gent gran sobre els comerços i oficis antics, posant en diàleg generacions de joves i grans.

L’edició del vídeo va anar a càrrec de Jordina Moix i va ser liderat per l’Ajuntament de Pira amb l’impuls de l’Oficina Jove de la Conca de Barberà i del Museu Comarcal de la Conca de Barberà, en el marc del projecte intergeneracional Aprenem Junts de l’Oficina Jove.