Aquest dimecres 10 de setembre se celebren 52 anys de la mort de l’il·lustre poeta espluguí Mossèn Ramon Muntanyola. Fa 2 anys, en commemoració de les 5 dècades de la seva defunció, el municipi ja va retre un homenatge a la seva figura, recordant la seva imatge i trajectòria davant de l’habitatge on va néixer.

Mossèn Ramon Muntanyola és recordat per les seves múltiples facetes: eclesiàstic, poeta i activista. Amb una trajectòria vital plena d’alts i baixos marcats pel feixisme, la imatge del poeta destaca per la seva defensa de la llengua i la cultura catalana en èpoques convulses, moment que va passar a Mallorca.

Destaquen la publicació de revistes com ‘La Veu de la Parròquia’ o ‘Ressò‘, dues revistes que van ser suprimides governamentalment. Destaquen també els reculls de poemes i llibres ‘Ànima endins’, ‘Infants, ocells i nadales’, ‘Romiatge per la terra’ i ‘Eixàrcia’. El seu vincle amb l’Espluga no es va perdre durant tota la seva trajectòria vital amb poemes com ‘El meu carrer’ o ‘L’Espluga’.