La construcció d’una trentena de nous habitatges a l’Espluga de Francolí es troba en risc. Fa unes setmanes l’Ajuntament municipal va presentar 1.873 m² de terreny urbanitzable i finques per rehabilitar al darrer projecte de la Generalitat que preveu ampliar el parc d’habitatges de tot el territori.
Durant la darrera entrevista de ‘L’Ajuntament a Casa’ de l’Espluga FM Ràdio, l’alcalde de l’Espluga de Francolí admet que actualment no tenen clar l’acceptació dels projectes presentats, ja que segons el mapa de zones de mercat residencial tensionat que ha creat la Generalitat, l’Espluga de Francolí no es troba entre els afectats.
ÀUDIO: L’alcalde de l’Espluga de Francolí, Josep Maria Vidal, denuncia la situació
Des de l’Ajuntament denuncien la necessitat del municipi de nou habitatge i creuen que amb les condicions actuals únicament es podria acceptar el solar urbanitzable situar entre el carrer Joan Amades i Milmanda que crearia 15 nous habitatges.
Pel que fa als altres dos projectes presentats: La Caserna de la Guàrdia Civil i Cal Nicassi, les possibilitats són reduïdes, tenint en compte que de tot el mapa de necessitats d’habitatge creat per la Generalitat, l’Espluga és l’únic municipi de la Conca de Barberà que es troba en blanc, ja que sobrepassa els límits d’un municipi rural per quantitat d’habitants i no es considera que la seva situació residencial sigui tensa.
L’Ajuntament assegura que continuarà treballant per demostrar que la realitat del municipi no encaixa amb la proposta presentada per la Generalitat i que la creació de nou habitatge és una de les principals necessitats de l’Espluga de Francolí.