L’Associació l’Estornell de l’Espluga de Francolí, propietària de la casa de colònies Casa Llavasa de Durro, ha començat a executar diverses millores en els espais exteriors de la casa ubicada a la Vall de Boí.
Les tasques de reforma dels patis de Casa Llavasa es van iniciar el passat cap de setmana, 17 i 18 de maig, amb accions de neteja i preparació dels espais. Les obres s’allargaran fins a principis de juny, amb treballs a càrrec d’empreses especialitzades del sector de la construcció i que compten també amb la col·laboració i implicació de persones de la junta i socis i sòcies de l’entitat amb obra de vila.
El projecte inclou la millora i acondicionament dels paviments i zones enjardinades de la plaça Batista i Roca (pati central de la casa), del Pati de les Pomeres i del Pati de Belianes. El resultat final permetrà millorar l’accessibilitat a la casa de colònies i renovar l’aspecte dels espais exteriors.
Inicialment s’havia previst dur a terme les obres la primavera del 2024, però per motius de calendari finalment s’han acabat executant enguany. Aquestes actuacions són una fase més en el projecte de remodelació de Casa Llavasa iniciat el 2014 i que ha permès que, 35 anys després de la fundació de l’Associació l’Estornell a l’Espluga de Francolí, l’any 2017 Casa Llavasa reobrís les portes a Durro com a casa de colònies oficial.
