Aquest dilluns 24 de febrer la sala de les Corts Catalanes de l’antic convent de Sant Francesc de Montblanc ha acollit una sessió tècnica per definir l’estratègia turística de Montblanc per als anys vinents. La iniciativa s’emmarca en la commemoració dels vint-i-cinc anys de l’Oficina de Turisme de Montblanc i té per objectiu fixar les bases per a un desenvolupament turístic sostenible.

La jornada ha comptat amb una vintena de participants que representaven l’ampli ventall d’agents públics i privats que configuren Montblanc com a destinació turística. A banda de l’assistència de representants de l’administració, hi havia una àmplia presència del sector privat, tant en l’àmbit de l’empresa com de les entitats i associacions.

Per començar, el consultor turístic Jordi Casassayas ha presentat les primeres conclusions del treball d’anàlisi de la situació turística de Montblanc. Aquesta tasca es va iniciar el passat estiu i s’ha fet a partir de l’anàlisi de documentació, treball de camp, sessions de treball, enquestes en línia i entrevistes. S’ha fet una diagnosi de la situació sobre la base de la governança turística del municipi, l’organització interna, l’oferta, la demanda i la planificació turística.

Tot seguit, s’ha fet una activitat dinamitzada per la formadora Maria Batet que tenia per objectiu impulsar la creativitat per tal d’ajudar a definir les línies estratègiques de la política turística de Montblanc per als pròxims anys.

Tot plegat es recollirà en un document que es presentarà el dimecres 14 de maig i que ha de suposar un compromís que impliqui els sectors públic i privat en la gestió turística de Montblanc dels anys vinents.