Una trentena de tractors de la Conca de Barberà s’han reunit a les 8 del matí a Sarral per iniciar la seva marxa a la Panadella, un dels punts on estava programat l’inici de la vaga organitzada pel Gremi de la Pagesia Catalana, una convocatòria que es va acabar anul·lant ahir a la nit.

ÀUDIO: El portaveu del Gremi de Pagesia Catalana a la Conca, Eduard Escolà, explica que una seixantena de tractors s’han desplaçat des de la Conca de Barberà

Després d’una trobada amb el president Illa a Cervera, es van aprovar 19 punts que l’entitat reclamava a les administracions i que se sumen a la vintena de mesures demandades per combatre la burocràcia a l’àmbit primari. Això ha fet que s’acabés desconvocant la vaga indefinida que havia d’arrancar aquest dilluns a tot el país.

Pagesos de la Conca es traslladen a la Panadella tot i l’acord amb el Govern (Imatge: Ràdio Montblanc)

Tot i això, els diferents punts de convocatòria es mantenen per convertir-se en punts de trobada i assemblea on s’explicarà a tots els participants les noves mesures i es farà un esmorzar i dinar de germanor per celebrar l’acord. Tot i això, des del gremi asseguren que vigilaran que es compleixi l’acord i en cas contrari prendran noves mesures.

ÀUDIO: Eduard Escolà assegura que el Gremi vigilarà el compliment de les mesures

Que inclou l’acord?

S’hi aborden mesures com acabar amb les plagues dels conills; simplificacions administratives; millores fiscals per als agricultors professionals, que inclouen una rebaixa del tram autonòmic de l’impost que afecta els hidrocarburs i també els impostos de successions i transmissions; canvis en el pla de sequera; ajudes vinculades a adversitats climàtiques i altres problemàtiques del sector; mesures contra els robatoris; el compromís de fer un debat públic sobre l’acord de la Unió Europea amb el Mercosur, i la creació d’una comissió bilateral per revisar el compliment d’aquests acords, entre altres.