Montblanc Medieval ha tancat el 2024 amb 38.909 seguidors a les xarxes socials, segons dades facilitades per l’Oficina de Turisme de Montblanc. Aquesta xifra representa un creixement de gairebé 2.000 seguidors respecte a l’any anterior i confirma la consolidació de la seva comunitat virtual, tot i un alentiment en l’increment de seguidors en algunes plataformes.

Facebook continua sent la xarxa amb més seguidors, amb 17.793 usuaris actius. Tot i això, el seu creixement s’ha estabilitzat des del 2021, un fenomen que afecta la plataforma a nivell global. Malgrat això, la fidelitat dels usuaris és notable, amb prop de 120.000 interaccions generades a partir de 528 publicacions durant l’any.

D’altra banda, Instagram destaca per un augment sostingut, arribant als 15.664 seguidors, consolidant-se com un canal clau per a la promoció turística. La plataforma ha experimentat un creixement de més de 1.700 seguidors en l’últim any, i les seves publicacions han arribat a més de 224.000 usuaris, destacant especialment les campanyes vinculades a la Setmana Medieval.

En canvi, el compte de Twitter (actualment X) ha estat cancel·lat per l’estancament d’aquesta xarxa en els darrers anys, tancant amb 3.900 seguidors. Paral·lelament, altres eines digitals, com el web oficial i Google Maps, mantenen una activitat destacada, amb un augment en el nombre d’usuaris i consultes.

L’Oficina de Turisme de Montblanc atribueix aquests resultats a la implicació dels vilatans, que han esdevingut prescriptors clau de la destinació amb les seves publicacions i interaccions. Així, Montblanc Medieval no només ha superat en seguidors el nombre d’habitants del municipi, sinó que s’ha posicionat entre les 20 destinacions turístiques més seguides d’Instagram a Catalunya.

Aquest 2025, l’Oficina de Turisme continuarà apostant per la dinamització d’Instagram i altres canals digitals per mantenir i ampliar l’abast de la seva estratègia promocional, en l’any que l’Oficina de Turisme celebra 25 anys.