L’Oficina de Turisme de Montblanc ha atès 42.225 persones durant el 2024, una xifra que, tot i ser inferior als dos anys anteriors, es manté en línia amb la tendència global postpandèmia. L’any s’ha vist marcat per un estiu amb menys activitat, amb un total de 12.869 consultes registrades, per sota de les 14.383 del 2022 i les 15.056 del 2023.

Entre els factors que expliquen aquesta lleugera davallada destaca la reducció de la despesa per turista, que ha afectat activitats com les visites guiades, tastos i visites patrimonials. A més, el punt d’informació de la muralla només ha estat operatiu 180 dies, menys que en anys anteriors.

Procedència dels visitants

El turisme català continua sent majoritari, representant el 64,6% del total, tot i un descens respecte al 68,1% del 2023. Els visitants espanyols, amb el País Valencià, Euskadi i Madrid com a principals zones d’origen, han mostrat una recuperació, passant del 16,9% al 20,3%. El turisme internacional, en canvi, es manté estable, amb França al capdavant (7,8% del total) i una presència destacada d’Alemanya, Països Baixos i Regne Unit.

Activitats destacades

Els grans esdeveniments, com la Setmana Medieval i Clickània, han mantingut el seu atractiu, amb 2.254 consultes durant els mesos d’abril i octubre, respectivament. Tot i això, l’agost, tradicionalment turístic, només ha sumat 1.263 consultes.

Les visites guiades han comptat amb 7.398 participants, una xifra inferior l’any 2023 però superior el 2022. En aquest àmbit destaca la disminució de grups escolars, mentre que les visites per a adults i les visites monumentals diàries han tingut una bona acollida.

Perspectives per al 2025

Aquest 2025, Montblanc celebrarà el 25è aniversari de la creació de l’Oficina de Turisme, amb un programa d’activitats especials que es presentarà al febrer. Serà un any atípic per l’Oficina de Turisme, ja que a causa de les obres que es faran properament a Sant Francesc, enguany no se celebraran els festivals Clickània i Terrània.