El Pessebre Vivent de l’Espluga lluirà enguany un nou portal per donar l’entrada a Natzaret. És la principal novetat de la representació que se celebrarà el 26, 27 i 28 de desembre amb entrades ja exhaurides i que arriba conjuntament amb la celebració dels 60 anys del Pessebre Vivent a l’Espluga de Francolí.
ÀUDIO: El president de l’Associació del Pessebre Vivent de l’Espluga, Xavier Lozano, parla de la venda d’entrades
ÀUDIO: L’alcalde de l’Espluga de Francolí, Josep Maria Vidal, celebra els 60 anys del pessebre
Es tracta d’un arc creat per l’ocasió i col·locat al carrer Ponç Hug de Cervera. L’estructura, creada de fibra de vidre, pesa uns 500 quilos i recrea els dos portals que hi havia antigament al municipi, com a part dels dos calls jueus existents. Tot i que en aquest carrer en particular no hi ha constància d’un arc, històricament parlant, la col·locació està basada en el portal existent al final del mateix carrer, del qual encara queden restes a l’interior d’una casa.
ÀUDIO: L’escenògraf Ismael Porta explica les mides d’aquest projecte
Aquest projecte es va iniciar l’any 2021 i ha comptat de diverses fases per poder-lo fer realitat i instal·lar-lo al Pessebre. S’ha comptat amb un pressupost de 10.000 euros subvencionat, en gran part per la Diputació de Tarragona. Un cop acabades les representacions l’arc es retirarà amb una grua de gran tonatge i es tornarà a instal·lar d’aquí a dos anys.
A més, enguany el Pessebre de l’Espluga formarà part de l’acció Cultura en Viu de l’Agència Catalana de Turisme, que suposarà la publicació de continguts del pessebre espluguí al perfil d’Instagram @CatalunyaExperience, amb més de 500.000 seguidors, el proper 27 de desembre. Només 4 festes han tingut aquest honor fins ara: el Corpus Christi de Sitges, les Havaneres de Calella de Palafrugell, les Danses tradicionals de Taüll i les Festes de Santa Tecla de Tarragona.
ÀUDIO: La regidora de Cultura de l’Espluga de Francolí, Mar Gili, assegura que serà una gran promoció a nivell internacional